ניווט: עמוד הבית // למה צריך קידוח אופקי בשיטת HDD בשנת 2024?

למה צריך קידוח אופקי בשיטת HDD בשנת 2024?

שער קידוחים - קידוחים בסלע HDD

קידוח אופקי בשיטת HDD (ראשי תיבות של: Horizontal Directional Drilling), היא שיטה להתקנת צנרת תת-קרקעית למי שתייה, לביוב ושאר תשתיות תת-קרקעיות לאורך מסלול תת-קרקעי, תוך הפרעה מינימלית לסביבה.קידוח אופקי HDD מסייע לנו להניח את התשתית עם מינימום נזק סביבתי ובאופן מהיר ויעיל.

לחברת ש.ע.ר קידוחים יש מקדח עוצמתי שמונח באופן שמאפשר לו לחפור תעלות בתוך הקרקע ולאורך שטח רחב וכך ליצור תעלה ארוכה ויציבה, שבתוכה יונחו צינורות וכבלים. לאחר החפירה, אנו ממלאים את התעלה שנוצרה בחומר דמוי בטון, שמתייבש במהירות – מדוע זה חשוב? אחד הסיכונים בקידוח באדמה היא שהאדמה תקרוס לתוך הבור שנקדח, ובקידוח מסוג זה נמנעת אפשרות קריסת האדמה.

שער קידוחים אופקיים - למה צריך קידוח אופקי בשיטת HDD בשנת 2024?
"אחד הסיכונים בקידוח באדמה היא שהאדמה תקרוס לתוך הבור שנקדח, ובקידוח מסוג זה נמנעת אפשרות קריסת האדמה". | שער קידוחים ותשתיות

אנחנו בש.ע.ר קידוחים מבצעים קידוחים אופקיים למעלה משני עשורים ומשנה לשנה מדובר בשירות חשוב והכרחי יותר יותר. בשנת 2024, קידוח אופקי בשיטת HDD ימשיך להיות קריטי עבור תעשיות שונות, בשל מספר צרכים מתמשכים ומתעוררים, כמו:

הרחבת תשתיות עירוניות: אזורים עירוניים ברחבי העולם ממשיכים להתחדש, להתרחב ולהיות צפופים יותר. קידוח אופקי בשיטת HDD נותר חיוני התקנת צינורות מים, קווי ביוב וכבלי סיבים אופטיים מתחת לתשתיות עירוניות כמו כבישים ומבנים קיימים  – זאת ללא הפרעות נרחבות.

 

שימור הסביבה: תקנות איכות הסביבה ב-2024 הפכו מחמירות עוד יותר, תוך שימת דגש על הפרעה מינימלית לבתי גידול טבעיים, לגופי מים ולמערכות אקולוגיות רגישות. העבודה באמצעות קידוח אופקי HDD מאפשרת התקנת צנרת תשתית בצורה הרגישה לסביבה: פחות לכלוך, פחות רעש ופחות זיהום אוויר. 

שער קידוחים אופקיים - למה צריך קידוח אופקי בשיטת HDD בשנת 2024?
"תקנות איכות הסביבה ב-2024 הפכו מחמירות עוד יותר, תוך שימת דגש על הפרעה מינימלית לבתי גידול טבעיים". | שער קידוחים אופקיים ותשתיות

התקדמות טכנולוגית: ב-2024 רואים מגמה מתמשכת בטכנולוגיית HDD, שאיפשרה לשפר את הדיוק, היעילות והאמינות של הקידוח האופקי. אסדות קידוח מודרניות, מערכות הנחייה ונוזלי קידוח משפרים את היכולת לנווט בתנאים תת-קרקעיים מורכבים בצורה מדויקת הרבה יותר. 

 

תשתית אנרגיה מתחדשת: המעבר לעבר מקורות אנרגיה מתחדשים כמו רוח ואנרגיה סולארית מצריך רשתות כבלים תת קרקעיות נרחבות. HDD מקל על התקנת קווי העברת חשמל וכבלים למרחקים ארוכים ושטחים משתנים.

 

התרחבות טלקומוניקציה: הביקוש לאינטרנט ורשתות תקשורת מהירים ממשיך לגדול ב-2024. HDD מאפשר התקנה של כבלי סיבים אופטיים באזורים עירוניים וכפריים, ועונה על הצורך הגובר בקישוריות אינטרנט אמינה ומהירה.

הנחת סיבים אופטיים בצורה בטוחה ויעילה באמצעות קידוח אופקי HDD | שער קידוחים ותשתיות
הנחת סיבים אופטיים בצורה בטוחה ויעילה מתאפשרת באמצעות קידוח אופקי HDD | שער קידוחים ותשתיות

לסיכום, קידוח אופקי בשיטת HDD בשנת 2024 ממשיך להתמודד עם האתגרים שמציבים עיור, תקנות סביבתיות, התקדמות טכנולוגית, אימוץ אנרגיה מתחדשת, הרחבת טלקומוניקציה וחלוקת משאבים יעילה. הרבגוניות והיכולת של קידוח אופקי בשיטת HDD לנווט בסביבות תת קרקעיות מורכבות הופכות אותו להכרחי במגוון רחב של תעשיות ופרויקטי תשתית.

שתף באמצעות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

המשך קריאה

שאלות - תשובות

בין השירותים וסוגי הקידוחים הניתנים על ידי החברה תוכלו למצוא:

קידוחים אופקיים
קידוח אינטגרלי HDD
קידוח בסלע HDD
קידוחים לקוי ביוב
קידוחים לקוי מים
קידוחים לקוי גז
קידוחים לקוי חשמל ותקשורת
קידוחי פלדה

בנוסף מעניקה החברה שירותי ייעוץ לקידוחים ולפרויקטים מורכבים.

חברתנו זכתה לבצע פרויקטים עבור מגוון של מאות חברות וגופים. בין לקוחותינו תוכלו למצוא שמות כמו חברת אורנג', סלקום,HOT, בזק וחברת החשמל.

כחברת קידוחים מהמובילות בישראל זכינו לבצע פרויקטים מורכבים ומעניינים כאחד. בין הפרויקטים אותם ביצענו תוכלו למצוא למשל:

  • קידוח של 4 קנים 8" באורך 160 מ' באילת עבור חברת חשמל
  • קידוח לביוב בקוטר 10" באורך של 110 מ' בצומת הצ'ק-פוסט בחיפה עבור טר-ארמה.
  • "קידוח לביוב בקוטר 8" באורך 160 מ' בבסיס שיזפון בערבה עבור משרד הביטחון.
  • קידוחים באורך של 300 מ' רציפים בתל אביב עבור חברת הוט.

כל עובדי החברה הנם אנשים בעלי ניסיון ומומחיות בתחום הקידוחים בכלל ובתחום הקידוחים האופקיים בפרט – בזכות עובדינו המנוסים, חברתנו צברה את המוניטין שלה בתחום זה.

אנו מעניקים ייעוץ לקידוחים למגוון גופים ובהם מהנדסים, קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות – כל אלו הם גופים שמבצעים באופן שוטף קידוחים שונים. אנו מאמינים שעל מנת להעניק שירות ייעוץ לקידוחים בצורה הכי טובה, יש להגיע למקום הקידוח עצמו ולערוך סריקות של המערכות הקיימות בשטח – רק לאחר מכן אנו מסיקים כיצד יש לבצע את הקידוח.

נגישות